Winnaars Groeneveldprijs 2020

De Groeneveldprijs wordt jaarlijks door de Stichting Groeneveld uitgereikt aan een persoon of organisatie die zich bijzonder inzet voor het debat over natuur en landschap en die daarbij een afwijkend, kritisch geluid laat horen. Dit jaar zijn er twee winnaars: Arita Baaijens en het project De Ambassade van de Noordzee van Thijs Middeldorp.

Arita Baaijens, bioloog, ontdekkingsreiziger en publicist, heeft in haar werk op baanbrekende wijze onderzoek verricht naar hoe landschap en natuur waargenomen en ervaren kunnen worden. In 2017 startte ze een project in eigen land, genaamd Paradijs in de Polder.

De Ambassade van de Noordzee werd in 2017 opgericht om een stem te geven aan de Noordzee en haar bewoners. Met dit uitgangspunt heeft De Ambassade van de Noordzee in talrijke innovatieve en tot de verbeelding sprekende projecten de rechten van de natuur aan de orde gesteld.

Lees meer over de winnaars